söndag, augusti 14, 2016

cykelvasan 2016, en revansch!

I lördags var det för fjärde året i rad dags för mig att cykla skogsvägen de dryga nio milen ifrån Sälen till Mora. Förra året var loppet lite av en kamp och mina förväntningar på årets strapats var relativt låga.

Jag ville cykla tillsammans med Syster Em och liksom ha ett TREVLIGT LOPP där jag hade energi och med glatt humör kunde heja tillbaka och tacka de personer som hejade på oss längs spåret.

Det finns många aspekter av Vasaloppet jag gillar:
Naturen är vacker.
Arrangemanget är tokproffsigt.
Funktionärerna är världens raraste.
Det är trevlig stämning i spåret.
Och så mycket människor som HEJAR PÅ! De står längs banan, de sitter i sina trädgårdar, de fikar i skogsgläntor och de är givetvis i kontrollerna. Jag blir lika glad för VARJE hejarop jag hör, vare sig det är direkt riktat mot mig eller inte :)

Och ja, jag FICK ett sånt där bra lopp som jag önskade, hurra! Jag kände mig pigg hela vägen. Jag hade lagom med energi. Jag hade inte ont någonstans (mer än stel i nacken framåt slutet, vilket är helt ok!). Jag hade bästa sällskapet, solen sken och vi blev påhejade av människor som jag kunde le och vinka tillbaka till :)

Dessutom slog vi personbästa med en halvtimme. Bara en sån sak. Skoj!

Nu är jag taggad för mer lopp. Det ÄR ju roligt att vara del av en gemenskap med samma mål. Och känslan efter genomförd prestation är ju ändå härlig, det tycker jag!

Vad ska jag satsa på månntro?

Taggade systrar innan start! Något efter-foto glömde vi att ta, men vi såg MINST lika glada ut då! :)
 

3 kommentarer:

  1. Du ska ta med syrran och komma till Göteborg i oktober och hänga med på Femmans multisportrace! Samma upplägg som AIM fast bara fyra timmar. Så kul!

    SvaraRadera
  2. Du ska ta med syrran och komma till Göteborg i oktober och hänga med på Femmans multisportrace! Samma upplägg som AIM fast bara fyra timmar. Så kul!

    SvaraRadera
  3. YAY! Vad kul med sånt megapers och dessutom bra känsla. Heja! :-)
    Kram M

    SvaraRadera

ja! skriv gärna ett ord eller två, då blir jag glad :)